بزن بریم
منوی دسته بندی

روش قوی درمان زنبور گزیدگی

روش قوی درمان زنبور گزیدگی

هنگامی که زنبور فردی را نیش می زند، مواد سمی را وارد پوست او می کند و باعث بروز یک سری علائم می شود. در بسیاری از موارد علایم به وجود آمده خفیف می باشند، ولی گاهی اوقات، علایم شدید و حتی کشنده هستند
که اگر خدای ناکرده اینطور باشد باید سریعتر به اورژانس و بیمارستان منتقل شوند. اگر به محض گزیدن زنبور نشانه های زیر را داشتید حتما به اورژانس زنگ بزنید. تنگی نفس گسترش قرمزی و التهاب به جاهای دیگر بدن عدم توانایی قورت دادن آب دهان و خفگی سرگیجه و عدم تعادل در ایستادن ضربان قلب بالا کاهش یکباره

 

فشار خون اینها نشانه های خطرناک حساسیت به زنبور است در اولین فرصت آنتی هیستامین بخورید و فورا به بیمارستان منتقل شوید. اگر این عوارض را نداشتید یعنی به زنبور حساسیت ندارید و می‌توانید به راحتی خودتان با چند درمان خانگی مانع از ورم و یا درد و قرمزی آن شوید. اگر زنبوری که شما را گزیده زنبور عسل بوده سعی کنید

علائمی که نیاز به درمان فوری دارند اگر هریک از علایم زیر در فدر دیده شد، به اورژانس زنگ بزنید یا سریعا فرد را به بیمارستان برسانید: مشکل نفس کشیدن و بلع غذا ورم دهان و گلو غش کردن ورم بیش از حد و متورم شدن کل بدن اگر نیش زنبور آلوده به نظر برسد، مثلا ترشح زرد رنگ از محل گزش خارج شود احساس ضعف شدید بیمار درد شکم گزش دهان و بینی یا چشم ها علاوه بر محل گزش زنبور، در سایر نقاط بدن هم کهیر یا ورم دیده شود.

جوش‌شیرین

بعد از گزیدگی اگر جوش شیرین در دسترس دارید کمی با آب مخلوط کنید و روی جای گزیدگی بگذارید این کار درد شما را کم می‌کند در غیر این صورت یخ هم مسکن خوبی برای از بین بردن سوزش ناشی از نیش زنبور است.

خمیر دندان

خمیر دندان ممکن است در لحظه اول بیشتر بسوزاند اما دردش را زودتر آرام می‌کند. هر ۵ ساعت خمیردندان را دوباره بزنید تا جای گزیدگی را بهبود ببخشد.

ترکیب سرکه سیب و جوش شیرین

این ترکیب هم خاصیت آنتی اکسیدانی دارد  و برای از بین بردن عفونت احتمالی بسیار مفید است. ممکن است کمی حس سوزش داشته باشد.

یک توپ پنبه ای را در سرکه سیب خالص فروکرده و بمدت 10 دقیقه نگه دارید و در صورت نیاز دوباره تکرار کنید.اگر سرکه سیب نداشته باشید، می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. عسل عسل یکی دیگر از درمان خوب برای نیش زنبور عسل است. این خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. عسل را در منطقه آسیب دیده

پیاز

پیاز رنده شده و یا خود پیاز نصف شده را روی جای نیش زنبور بگذارید تا بماند سوزش اولیه آن به ورم نکردنش می‌ارزد. روی جای گزیدگی عسل بمالید تا دردش آرام شود و مانع از ورم زیاد شود. سیب‌زمینی را نصف کنید و روی جای گزیدگی زنبور بمالید. این کار درد و سوزش آن را کم می‌کند و باعث می‌شود جای گزیدگی زودتر خوب شود.

عسل

روی جای گزیدگی عسل بمالید تا دردش آرام شود و مانع از ورم زیاد شود.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی را نصف کنید و روی جای گزیدگی زنبور بمالید. این کار درد و سوزش آن را کم می‌کند و باعث می‌شود جای گزیدگی زودتر خوب شود.

جعفری تازه را له کنید و روی جای نیش بگذارید.

استفاده از ادکلن و یا دئودورانت هم بی‌تاثیر نیست

منابع :

http://www.zanjefil.com
محمد حسین زارع خورمیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *