بزن بریم
منوی دسته بندی

تغذیه زمان خونریزی زیاد رحم

تغذیه زمان خونریزی زیاد رحم

 

خونریزی زیاد رحم در طب ایرانی علل مختلفی دارد از جمله رقیق بودن یا حرارت زیاد خون، وجود زخم هایی در رحم و غیره، اما برخی از انواع خونریزی رحم یا پریود زیاد و طولانی می تواند ناشی از زیاد بودن مواد در بدن و به اصطلاح طبی از «دفع طبیعت» باشد یعنی مواد زاید در بدن زیاد شده و طبیعت اداره کننده بدن بر اساس شرایط این مواد را از طریق خونریزی دفع می کند.

برای دریافت اصلاح تغذیه ویژه انیجا کلیک کنید

اگر این خونریزی از دفع طبیعت باشد برای بدن ضرری نداشته و باعث ضعف نمی شود و در این شرایط نباید جلوی خونریزی را گرفت! به همین دلیل نباید هر نوع خونریزی رحمی را با استفاده از داروهای هورمونی و حتی گیاهی قطع کرد. البته تشخیص دقیق این مطلب به عهده پزشک متخصص طب ایرانی است.

همچنین در برخی موارد که خونریزیهای زیاد وجود دارد که به داروهای معمول پاسخ نمی دهد حتما نیاز به بررسی پزشک زنان وجود دارد زیرا احتمال وجود بدخیمی می رود.

اما در صورتی که اطمینان وجود داشت که خونریزی از موارد گفته شده نیست می توان با دستورات زیر تا حدود زیادی جلوی آن را گرفت:

1. صبحها یک عدد تخم مرغ عسلی مصرف شود.
2. یک قاشق مرباخوری بارهنگ با یک لیوان آب جوش و کمی نبات، ده دقیقه مانده و بعد از صبحانه میل شود.
3. یک لیوان آب سیب زرد رسیده شیرین ساعت ده صبح میل شود.
4. یک سیخ چنجه همراه با یک قاشق مرباخوری سماق هفته ای سه با میل شود.
5. چلو ماهیچه هفته ای سه بار مصرف کنید. (طرز تهیه: یک تکه ماهیچه را با آب پخته و ماهیچه را با برنج میل کنید، آب آن را با یک تکه زنجبیل و یک تکه دارچین و چد عدد میخک مجدداً جوشانده و بخار آن را سرد کرده و یک استکان از آن را روزانه میل کنید.
6. از مصرف گرمی جات بیش از حد بپرهیزید.
7. روی ناحیه رحم را با روغن گل سرخ یا روغن مورد چرب کنید.
8. در صورت عدم بهبودی با درمان کنونی پزشک را در جریان بگذارید.

محمد حسین زارع خورمیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *