بزن بریم
منوی دسته بندی

خام گیاه خوار : مریم حسینی

 خام گیاه خوار : مریم حسینیمریم حسینی خام گیاه خواری

سلام، لطفا خودتون را معرفی کنید و بفرمایید چطور شد به سمت گیاهخواری و یا بهتر بگویم خام گیاهخواری روی آوردید؟

من مریم حسینی هستم، 57 ساله. در حال حاضر 10 سال است که خام گیاخوار هستم و هفت سال است که مدیر انجمن تغذیه طبیعی در ایران میباشم.

من هم مثل اکثر انسانهای روی کره زمین تا 10 سال پیش تمام مواد غذایی پخته شده مثل گوشت و لبنیات را مصرف میکردم، وقتی 35 سالم بود به دلیل مشکلات کم خوابی به پزشک مراجعه کردم، در اون زمان به غیر از مشکل کم خوابی وضع سلامت مناسبی داشتم، مرتب ورزش میکردم و تصور میکردم هیچ وقت بیمار نخواهم شد، ولی مصرف داروی شیمیایی برای من با یک دیازپام 2 شروع شد. دیازپام 2 پس از مدتی شد 5 و 10 و 25 و سپس مشکلات گوارشی من نیز شروع شد و احساس میکردم هر چیزی که میخورم دچار نفخ میشوم. برای رفع این مشکل پزشک برای من داروهای امپرازول، رایناتیدین و آلمینیوم ام جی و … تجویز کرد. بعد از اون دچار مشکلات فشار خون شدم بطوری که به محض عصبی شدن فشار خون من بالای 18 میرفت و چندین بار به این دلیل در بیمارستان بستری شدم. خلاصه مصرف داروها از یک دیازپام 2 رسید به روزی 18 قرص مختلف. مشکل دیگری که به آن دچار شدم دیسک گردن بود. پزشکان عمل جراحی را توصیه کردند که احتمال آسیب رسیدن به تارهای صوتی و از دست دادن تکلم در آن بسیار بالا بود و حتی امکان فلج شدن نیز وجود داشت.

برای دریافت رژیم گیاه خواری اینجا کلیک کنید

در نهایت مشکلات من ادامه داشت تا اینکه 10 سال پیش در بیمارستان آراد گفتند باید جراحی بشم و کیسه صفرای من را بردارند. در آن زمان چون شب عید بود قرار شد به خانه بروم و پس از تحویل سال نو برای جراحی مراجعه کنم. به خواست خداوند از آنجایی که به کتاب خیلی علاقمند هستم، مشغول مرتب کردن کتابها بودم که با کتاب خام خواری مرحوم آوانسیان آشنا شدم. برای من در ابتدا خیلی عجیب بود چون فکر میکردم اینها افرادی هستند که گوشت و مرغ را هم خام میخورند. از روی کنجکاوی مطالعه کتاب را شروع کردم و تا شب آنرا به پایان رساندم. در همان لحظه متوجه شدم که تا چه اندازه سبک زندگی من بر اساس گفته های این کتاب اشتباه بوده است.

تصور من از رژیم غذایی مانند همه مردم بود. به دلیل آرتزوز روزانه 5 لیوان شیر میخوردم، برای کم خونی جگر میخوردم، برای اعصاب میگفتند عصاره گوشت بخور، من میخوردم و روز بروز بدتر میشدم و با خودم فکر میکردم من که این همه بهترینها را میخورم پس چرا بهتر نمیشوم؟ تازه با خواندن این کتاب من متوجه عادات بد و سبک غذایی غلط خودم شدم.

خودم را به خدا سپردم و تصمیم گرفتم سبک زندگی و رژیم غذایی خودم را تغییر دهم، داروهایی را که حدود 8 سال مصرف میکردم و فکر میکردم بدون آنها نمیتوانم زندگی کنم را کنار گذاشتم و از آن زمان نه دچار سردرد شدم، نه سرما خوردم، نه عمل دیسک کمر انجام دادم و نه کیسه صفرا را درآوردم. فشار خون من در حد طبیعی قرار دارد و مشکلات خواب که قبلا داشتم برطرف شده است و در کل من انسان پر انرژی تر، آرامتر و شادتری شده ام.

انجمن تغدیه طبیعی چگونه تشکیل شد و چه اهدافی را دنبال میکنید؟

حدود 3 سال از شروع خام خواری من میگذشت. با توجه به اثرات مثبتی که در خودم میدیدم، تصمیم گرفتم به همنوعان خودم کمک کنم. در تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدم روز بروز ابتلا به بیماریهای غیر واگیر ( نظیر دیابت، فشار خون، چاقی مفرط، انواع سرطانها، بیماریهای خود ایمنی و …) بیشتر میشود. بر اساس آخرین آمارها جمعیت افراد مبتلا به دیابت طی 2 سال گذشته از 250 میلیون نفر به 370 میلیون نفر در جهان رسیده است و در هر 6 ثانیه یک نفر مبتلا به دیابت تشخیص داده میشود. در کشور ایران 4 میلیون نفر بیمار دیابتی داریم و گفته میشود 4 میلیون نفر دیگر نیز در مرحله پیش دیابت قرار دارند. ابتلا سرطان سینه در خانمها بیداد میکند و هم اکنون در آقایان نیز رو به افزایش است. آمارهای جهانی نشان میدهد در سال 1986 از هر 17 نفر خانم یک نفر به سرطان سینه مبتلا میشد ولی هم اکنون از هر 3 نفر یک نفر به این بیماری مبتلا میشود. این آمارها واقعا تکان دهنده و تاسف بار است.

برای من جای تعجب دارند که چرا افراد توجه نمیکنند غذا عامل بسیار مهمی در سلامت و بیماری است و هدف اصلی ما در اینجا افزایش سطح آگاهی افراد نسبت به همین مسئله است. ما در اینجا افراد دیابتی زیادی داشتیم که فقط با تغییر رژیم غذایی توانستند بیماری خودشان را کنترل و حتی درمان کنند.

در مورد سایر بیماری ها، مثلا پسوریازیس (Psoriasis) که به عنوان یک بیماری خود ایمنی و لاعلاج شناخته میشود و هنوز هیچ درمان قطعی پزشکی برای آن وجود ندارد، ولی ما افراد بسیاری در این انجمن داشتیم نظیر آقای سعادتند، آقای رزمجو، خانم فریدون پور، آقای صفری و … که به این روش درمان شدند.

بیماران دیالیزی داشتیم که پرونده های پزشکی آنها بصورت مستند موجود است، و این افراد در حال حاضر دیالیز نمیشوند. حتی انواع بیماران مبتلا به سرطان سینه، خون، کولون و … که فقط با تغییر رژیم غذایی خود توانستند بر بیماری خود غلبه کنند.

هدف اصلی انجمن تغذیه طبیعی، کمک به مردم کره زمین است. در حال حاضر ما در انجمن مشاوره میدهیم، کتابها و CD های آموزشی در اختیار افراد قرار میگیرد و همچنین غذاهای خام خواران را در اینجا سرو میکنیم. من آرزو دارم روزی بتوانیم یک کلینیک درمانی به روش درمان تغذیه طبیعی راه اندازی کنیم و بتوانیم همه بیماران از تمام جهان را با این روش مداوا کنیم.

برای دریافت رژیم گیاه خواری اینجا کلیک کنید

شما کتابی نیز در این زمینه منتشر کرده اید. در این مورد هم توضیح بفرمایید.

بله، نام این کتاب طلای سبز است. از آنجا که در خام خواری ما توصیه میکنیم افراد غذای خام مصرف کنند و مصرف گوشت و لبنیات را قطع کنند. افراد سوال میکنند پس ما چه میتوانیم بخوریم؟ جواب این سوال را من در این کتاب سعی کرده ام بدهم. یکسال وقت صرف کردم و حدود 300 دستور غذای مناسب برای افراد خام خوار را نوشته ام، حتی انواع سس ها، مربا، ترشی، شیرینی و … را در این کتاب نوشته ام. افراد بیمار میتوانند از دستورات غذایی این کتاب استفاده کنند تا دیگر بهانه ای برای اینکه چی بخورم نداشته باشند.

خیلی از پزشکان و متخصصین تغذیه در مورد این رژیم غذایی دید مثبتی ندارند و معتقدند این رژیم غذایی در بلند مدت باعث بروز کمبود برخی ویتامینها و مواد معدنی در بدن میشود. نظر شما به عنوان یک خام خوار در این مورد چیست؟

این صحبت شما درست است. من هر زمان مصاحبه کرده ام برخی پزشکان یا متخصصین تغذیه در جایی دیگر چند روز بعد نوشته اند این رژیم غذایی در دراز مدت اشتباه است و عوارض دارد و حتی برخی میگویند بدترین نوع خام خواری و گیاهخواری است. من میخواهم بدانم چیزی که آنها تجربه نکرده اند چرا در مورد آن نظر میدهند؟ منظور آنها از دراز مدت چه مدت است؟ من 10 سال هست خام گیاهخوار هستم، آقای متوسلانی 40 سال خام گیاهخوار هستند افراد دیگر 25 و 30 سال داریم. تعریف آنها از دراز مدت چیست؟

خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید. در پایان به عنوان کلام آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید.

روش درمانی ما فقط و فقط مبتنی بر غذاست. انواع روشهای دیگر نظیر دارو درمانی، حجامت، زنبور درمانی، هومیوپاتی و … ما هیچ کدام از اینها را نداریم. آیا آنچه خداوند به عنوان میوه و سبزی در اختیار انسان قرار میدهد تا بحال شده برای انسان ضرر داشته باشد؟

برای دریافت رژیم گیاه خواری اینجا کلیک کنید

من از تمام متخصصین تغذیه و پزشکان درخواست میکنم بجای اینکه روی موشها آزمایش کنند، بیایند بررسی کنند چرا فردی مبتلا به پسوریازیس الان درمان شده است؟ الان اگر شما این بیماری را در اینترنت جستجو کنید اولین چیزی که مشاهده میکنید این است که این بیماری درمان ندارد. پس چطور این افراد درمان شده اند؟ میگویند دیابت درمان ندارد و فقط میتوانیم آنرا کنترل کنیم. این همه بیماران دیابتی که ما در انجمن داریم چطور انسولین را کنار گذاشته اند؟ چطور کسی که مبتلا به ام اس بوده درمان شده؟ آسم، سرطان، نازایی و … دلیل این ها چیست؟ ما جز تغییر رژیم غذایی کار دیگری انجام نداده ایم. ما حاضریم روی ما آزمایش کنند و اگر واقعا ما اشتباه میکنیم و عامل دیگری موجب درمان شده اشتباه ما را بگویند. خواهش میکنم ما را در مقابل خود نبینند، ما در کنار آنها هستیم و میخواهیم برای سلامت بیشتر بشر گام برداریم./ شفاجو

محمد حسین زارع خورمیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *